donderdag 4 juni 2009

Woensdag 3 juni 2009 - “Afscheid van de kust”

Vandaag was het onze laatste dag aan de kust. Tijd om landinwaarts te trekken.

Bigsur In de voormiddag lag de mist als een enorm wit deken over de zee en de bergen. Dit hebben we mogen aanschouwen terwijl we over Route 1 reden. Jammer genoeg hebben we hier geen foto’s van kunnen nemen omdat de weg te kronkelig was en er geen uitzichtpunten waren. Gelukkig waren we dikwijls boven de mist, zodat het rijden geen probleem was.

Onze eerste stopplaats bij het Julia Pfeiffer Burns State Park was geen succes.
Het park ligt ten zuiden van Big Sur Village en is een verplichte stop voor alle autorijders. Het park ligt aan beide zijden van Route 1 en biedt behalve een waterval mooie uitzichten op de Pacific, en, voor wie een wandeling wil maken, bossen met redwoods op de hellingen van de Santa Lucia Mountains.
Helaas is ons bezoek letterlijk de mist in gegaan.

Volgende stop was wel geslaagd: Sand Dollar Beach.
Na een korte wandeling en een hele reeks trappen kwamen we aan het strand. Ondanks het koude water hebben we toch in de oceaan  geweest, opzoek naar sand dollars.
Van al dat koude water hadden we honger gekregen en zijn we gaan picknicken.

Ondertussen was de mist opgetrokken en zijn we van het ene uitzichtpunt naar het andere gereden.  Tot onze laatste stop: Elephant Seal Beach. Het leek wel het strand van Oostende op een zonnige dag.  De olifantzeehonden lagen zij aan zij als worsten op een barbecue. Het was een spectaculair zicht, waar ze in een dierentuin van kunnen dromen.

IMG_9921

Tijd om de afslag te nemen naar het binnenland.  Nog geen half uur rijden en het landschap was volledig veranderd in een dorre heuvelachtige streek.  De temperatuur zagen we zienderogen de hoogte ingaan.

Bij aankomst op onze bestemming was het 83°F (28°C), iets aangenamer dan de voorbije dagen.

Sequoia, here we come!

2 opmerkingen:

Marc M zei

Hallo Peter en company...
Hoogste tijd om eens iets te laten horen...
Blijkbaar gaat het jullie goed. De reis ziet er fantastisch uit.
Hier gaat alles zijn gangetje. Gisteren en woensdag op de beurs gestaan. Woensdag was het vrij rustig. Gisteren was het beter. Enkele interessante contacten gelegd, jammer genoeg niet direct voor SharePoint. Maar ik vermoed dat je daar nu niet van wakker ligt...
Nog enkele uren (het is nu 10.00 uur) en dan weekend. ik kijk ernaar uit. Het weer is hier niet goed- minder dan 20 graden.
Voor de rest kabbelt alles verder. Heb je al gestemd?
Nog een prettige "continuation" en mocht ergens een leuk plantje of zaad kunnen meebrengen, ben ik altijd geïnteresseerd. Misschien een kleine sequoia en als we dan 80 zijn kunnen we "derin" kruipen en namijmeren over de periode bij Cegeka :-). Groeten !!

Diane zei

Hallo Agnes
Jullie reis verloopt prima zo te zien aan de prachtige foto's. Ik denk met heimwee aan onze trip van een paar jaar geleden in Californië.Ondertussen wil ik je vertellen dat het schooltje van Zevergem het sponsorgeld voor Malawi gestort heeft. Er was ergens een vergissing waardoor het laattijdig gestort is. Ik volg jullie al een paar dagen maar wist niet goed hoe ik kon reageren. Dank zij mijn zoon Tim is dit hopelijk gelukt en ontvang je mijn reactie.
In ieder geval wens ik jullie nog een leuke en avontuurlijke reis. Tot gauw.
Diane